Saturday, June 12, 2010

Κόρινθος:Αστυνομία και λιμενικό υπέρ των ναυτεργατών.

Οι αστυνομικές και λιμενικές αρχές της Κορίνθου αρνήθηκαν να εκτελέσουν της εντολές του τοπικού εισαγγελέα.

Την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Τέντε, προκάλεσε η κατάληψη και δεύτερου πλοίου της εταιρίας Adriatic Lines, στο λιμάνι της Κορίνθου, από συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας.

Ο κ. Τέντες έδωσε γραπτή εντολή στην εισαγγελία Κορίνθου να παραγγείλει στις αστυνομικές και λιμενικές αρχές να πράξουν ό,τι απαιτείται προκειμένου να εφαρμοστεί ο νόμος και η δικαστική απόφαση που επιβάλει τον απόπλου του πλοίου.

Υπενθυμίζεται ότι το Μονομελές Πρωτοδικείο Πειραιά επιδίκασε τα ασφαλιστικά μέτρα της εταιρίας Adriatic Lines, η οποία κατέθεσε και μήνυση για παρακώλυση συγκοινωνιών.

Οι αστυνομικές και λιμενικές αρχές της Κορίνθου αρνήθηκαν να εκτελέσουν της εντολές του τοπικού εισαγγελέα να επέμβουν και να εκδιώξουν τους καταληψίες ναυτεργάτες. Ο εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννης Τέντες ζήτησε από αστυνομία και λιμενικό να εκθέσουν με γραπτή δήλωση τους λόγους άρνησης των εντολών του.

Οι κάτοικοι της Κορίνθου είναι ενάντια στην άρση του καμποτάζ διότι πλήττονται τα οικονομικά ντόπια ναυτιλιακά συμφέροντα της πόλης και πολλοί κάτοικοι που εργάζονται σαν ναυτεργάτες θα μείνουν άνεργοι.

Τι σημαίνει καμποτάζ...

Πριν από 70 χρόνια ο Άγγλος Πρωθυπουργός Τσόρτσιλ είχε χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα ιδιωτικά σκάφη, από επιβατηγά μέχρι αλιευτικά, για να σώσει τους 300.000 Άγγλους και Γάλλους στρατιώτες που είχαν περικυκλωθεί από τους Γερμανούς σε λιμάνι της Γαλλίας.

Το είδα την περασμένη Τετάρτη ως γεγονός της 26ης Μαϊου του 1940 στην ενημερωτική σειρά «Σαν σήμερα» της κρατικής τηλεόρασης.
Αμέσως στο μυαλό μου ήρθε η άρση του καμποτάζ, μια λέξη που "παπαγαλίζουν" το τελευταίο δίμηνο στα τηλεοπτικά κανάλια, αλλά ουδείς έχει αναφερθεί στην ουσία της λέξης. Τι σημαίνει καμποτάζ και γιατί τόσα χρόνια ίσχυε…
Καμποτάζ είναι το καθεστώς προστατευτισμού των ελληνικών πλοίων που έχουν το αποκλειστικό προνόμιο να εκτελούν δρομολόγια από και προς ελληνικά λιμάνια. (υπογράμμιση patari.gr)
Πρόκειται για κυριαρχικό δικαίωμα της Ελλάδας. Να μπορεί να χρησιμοποιεί τα επιβατηγά πλοία εν καιρώ πολέμου για την απομάκρυνση κατοίκων από νησιά ή για τη μεταφορά στρατευμάτων.
Κάτι ανάλογο με αυτό που έκανε ο Τσόρτσιλ το 1940…
Για το λόγο αυτό ίσχυε το καμποτάζ και ισχύει μέχρι σήμερα αν και έχει αρθεί ως προς τα κοινοτικά πλοία τα οποία μπορούν να πραγματοποιούν κρουαζιέρες ή να δραστηριοποιούνται στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αφού η Ελλάδα και οι άλλες κοινοτικές χώρες ανήκουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση…
Την περασμένη Τετάρτη 26 Μαϊου, συμπτωματικά ακριβώς 70 χρόνια μετά το επίτευγμα της διάσωσης των 300.000 Άγγλων και Γάλλων στρατιωτών από λιμάνι της Γαλλίας, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Λούκα Κατσέλη κάλεσε τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας για να τους ζητήσει να δεχθούν την άρση του καμποτάζ με ανταλλάγματα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Υπουργός τους ζητά να δεχθούν την άρση του καμποτάζ στις κρουαζιέρες, με αντάλλαγμα να μην αγγίξει η κυβέρνηση το ασφαλιστικό και τις συντάξεις των ναυτικών.
Επιπλέον προφορικά, αλλά όχι χειρόγραφα (σ.σ. με βάση το προσχέδιο νόμου που έδωσε στη διοίκηση της ΠΝΟ) θα διαπραγματευτεί το Υπουργείο τη ναυτολόγηση Ελλήνων ναυτικών στα ξένα κρουαζιερόπλοια που θα έρθουν στην Ελλάδα.
Η διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας κάθισε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Δεν απάντησε με ένα δυνατό «Όχι» στην άρση του καμποτάζ.
Μάλιστα στη συνέντευξη Τύπου προς τους ναυτιλιακούς συντάκτες ο γενικός γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς απάντησε σε σχετική ερώτηση μας, ότι θα μπορούσε να δεχθεί την άρση του καμποτάζ με το δεδομένο ότι θα ικανοποιηθούν κάποια από τα αιτήματα που έχουν θέσει τα ναυτεργατικά σωματεία στην Υπουργό.
Στο σημείο αυτό παρενέβη ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού Σάββας Τσιμπόγλου, καθώς η ΠΕΜΕΝ και η Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής «Στέφενσων» έχουν διαχωρίσει τη στάση τους από την πλειοψηφία της ΠΝΟ.
«Δεν εκχωρούμε κυριαρχικά δικαιώματα αντί πινακίου φακής εμείς στην ΠΕΜΕΝ και τον Στέφενσων» δήλωσε, στέλνοντας ένα σαφές μήνυμα όχι μόνο στην κυβέρνηση αλλά και κάποιους εργατοπατέρες άλλων ναυτεργατικών σωματείων...
Στο βωμό 30 ή 40 ναυτικών οι οποίοι θα μοιραστούν ανά ειδικότητα, δεν θυσιάζονται η ελληνική σημαία στο Αιγαίο ούτε οι υπόλοιποι Έλληνες ναυτικοί που θα μείνουν στο δρόμο. Ο νοών νοείτω...

Βασίλης Τζήμτσος απο το PEIRATIKO REPORTAZ.

http://www.thalamigos.gr/content/view/303/103/lang,el/

"Δεμένα" μέχρι νεωτέρας στην Κόρινθο τα Ropax 1-2

http://www.zougla.gr/page.ashx?pid=2&aid=144944&cid=4

Στο μεταξύ, επίσημη ενημέρωση της εισαγγελίας Κορίνθου προς τον εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ιωάννη Τέντε, αναφέρει ότι το Λιμενικό Σώμα αδυνατεί να παρέμβει για την εφαρμογή του νόμου ώστε να αποπλεύσουν τα δύο πλοία της εταιρείας.

No comments: